Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Onsdag 3 mars

Av Linnea - 3 mars 2010 16:25

Idag har jag varit på biblioteket med samhällskunskap-klassen.Vi träffade en dam som arbetar där, Margareta. Hon pratade en del med mig om hur vida jag hade väldigt filosofiska funderingar. Hon pratade om att jag skulle behöva frågeställningar som var konkreta och som kunde ge svar. Inte frågor som bara hade filosofiska svar. Att hon inte lyssnade på vad jag sa, när jag sa att jag hade faktiskt redan ställt upp några frågeställningar, det är inte relevant. Men det viktigaste var att hon fick mig att fundera lite, och att Anna påminnde om att det inte är så långt kvar innan allt ska lämnas in, och att "eftersom det är många som ligger väldigt mycket efter med projektarbetet så finns det faktiskt ingen tid som heter 'ledig' längre." Att Anna sa så var nog det som just nu fick mig att ge mig själv en spark i arslet och ta tag i det, tiden kommer inte tillbaka och det blir inte lättare att fixa arbetet ju längre man väntar.
Så nu hoppar jag verkligen att min nya inställning håller i sig så jag lyckas bra med det här, för det känns som att jag kan, bara jag försöker! :D

Det här är min programanknytning:

Jag anser att jag kommer att lära mig mer om samhällets strukturer och konflikter genom att arbeta med detta projektarbete. Jag kommer också att få träna på min förmåga att finna och analysera samband, eftersom jag kommer att göra en del jämföranden, i och med det kommer jag att träna på att tolka, förstå och förklara. Jag kommer att jobba en del med hur det såg ut i Sverige i historien, så som att jag ska studera hur människans syn på boskap har förändrats under de senaste 100 åren, vilket ger mig mööjlighet att få in ett historiskt perspektiv. Att jag sedan kommer att arbeta med olika kulturer gör att jag får en internationellt perspektiv på mitt projekt. Jag kommer att använda mig av både tal och skrift, vilket gör att jag får in det som kommunikation, reflektion och lärande. Tal kommer jag att få träna på genom intervjuer samt muntligt framförande.


Låter det bra, har jag glömt något eller varit väl optimistisk?


Tack eva!

Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 4 maj 2010 18:53

Hej igen. Jag har jobbat med projektarbetet under april månad, men jag har varit värdelös på att skriva i loggen.   jag har skrivit inledning, syfte/frågeställningar, metod och material, avgränsningaroch största delarna av resultatet. Dock ska ...

Av Linnea - 12 april 2010 11:28

jag jobbade under en dag med att skriva resultatet, det blev runt 9-10 timmar. det gick rätt bra med jag hittade inte information till en frågeställning och det var svårt att finna originalkällan till materialet. men jag hoppas att det duger som resu...

Av Linnea - 30 mars 2010 13:39

Hade ett möte med Eva idag och hon påminnde om hur viktigt det är att jag skriver med ett källkritiskt synsätt och inte bara rabblar på om en massa som jag tror är fakta fast det lika gärna kan vara påkommet av någon. ...

Av Linnea - 29 mars 2010 17:07

Hallå, jag har läst om "våld mot djur - historisk tradition" och "Djuren ges ingen nåd i Nya Testamentet" idag. Det är intressant, (skrivet av konsumentpolitiska rådgivaren i Djurens Rätt, Birgitta Carlsson,) och defenitivt något som jag kommer att...

Av Linnea - 23 mars 2010 17:14

Idag har jag introducerat mig själv i hur jag ska kunna koppla ihop fördjupningsarbetet i historia b med projektet. det kändes bra och det såg ut som att det fanns bra information, bla på jordbruksverkets hemsida. jag ska skriva en inledning på hur o...

Presentation

projektblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards